כיצד לבחור תעודת כשרות

בחירת הסוכנות הנכונה

כיצד למצוא את תעודת הכשרות המתאימה שתענה על הצרכים הספציפיים של החברה שלך?ך

אלא אם תעודת כשרות מטעם מועצת רבנות מקומית, תספק את צרכי הכשרות של העסק שלך, אתה על סף חוויה מתסכל ת בניסיון להשוות בין יתרונות ההסמכות השונות. לא כל הארגונים בעלי הסמכה כשרה זהים!

חשוב מאוד לבצע הליך זה באופן הדומה בו תשתמש בבחירת עורך דין, יועץ פיננסי או עובד חיוני. בקיצור, עשה את העבודה שלך! שאל ת השאלות הנכונות ובחינת כל האפשרויות הקיימות בשוק הכשר עשויו ת לחסוך לחברתך חוויה לא נעימה ויקרה.

בתחילה…

לפני שתתחיל במשימת הראיון ולמידת היתרונות והחסרונות של סוכנויות ההסמכה השונות (הדבר תקף אם כבר יש לך אישור ורוצה לשקול שינוי), עליך לדעת שארגון מהימן לא יאשר מוצרים המבוססים רק על האמון בחברתך.

מלבד דברים רבים אחרים, הסוכנו ת להסמכה כשרה דורשת:

  • ביקורים במפעלים
  • בדיקה מעמיקה של תרכובו ת וציוד
  • פירוט על מקור חומר הגל ם
  • הרשאה לעדכון מסמכים הקשורים לנושאים כשרים

 

הסתמכות על הסוכנות לתעודת כשרו ת שתעניק לך אישור על בסיס “אמון” אינה מציאותית.
ויותר מכך, אם רב או סוכנות פרטנית מציעים לך אישור רק על סמך תקשורת בכתב, עליך לחשוד מייד כי הסמכה כזו אינה מקובלת באופן נרחב, שכן ככל הנראה סוכנויות מהימנות אחרות אינן מכירות בתוקף של הסמכה כזו. הדבר עלול להוביל להתחיל בכל תהליך ההסמכה. אין ספק שחויה כזו אינה נעימה.

שאלות נפוצות

כיצד אתה קובע את הקריטריונים לרמת ההסמכה?

הדרך הטובה ביותר להתחיל היא לשאול את לקוחותיך, המפיצים או החברות שמוכרות מוצרים הדומים לשלך, על החוויות שלהם עם הסמכה מסוימת.

צור קשר עם קבוצות רבניות מקומיות מערים שונו ת בהן אתה מוכר את המוצר שלך או מקווה לעשות זאת בעתיד. רב שאחראי על כשרות בעירך יוכל לומר לך אילו אישורים הם הפופולריים ביותר בקרב חברי קהילתו. כל סוכנות בעלת תעודת כשרו ת יכולה לספק לך את הש ם ומספר הטלפון של האנשים האחראים על הכשרות ביישובך.

עליך להיות מודע לכך שהעדפות הלקוח עשויות להיות שונות באזורים גיאוגרפיים שונים, וצרכני ם של מוצרי ם כשרים בעיר אמריקאית או אירופאית עשויים שלא לקבל את האישור של קבוצת רבנים מקומית אחרת. במקרים כאלה, חשוב לחפש סוכנות הסמכה עם טווח הגעה לאומי או בינלאומי, ואשר ככל הנראה מציעה לך אישור בינלאומי. אפילו סוכנות בעלת
מוניטין בינלאומי אינה קבילה ב – 100% , מכיוון שתמיד יהיו קבוצות קטנות שמתעקשות על אישור הרב הפרטי שלהן. שיקול נוסף הוא אם ההסמכה תתקבל על י די מוסלמים, אדוונטיסטים ביום השביעי או קבוצות צמחוניות המחפשות את ההסמכה הכשרה באופן קבוע.

על איזה סוג שירות אתה יכול לסמוך?

בנוסף לקבילות, עליך להחשיב את רמת השירות הניתנת על ידי הסוכנות אותה א תה שוקל.

כמה מהר הם מגיבים לצרכים שלך? אם אתה הבעלים של חברת תבלינים והלקוח שלך זקוק לתבלין עם תעודת כשרות בהקדם האפשרי, האם יש לסוכנות כוח אדם מספיק והולם כדי לספק עזרה בזמן הנתון? אם א תה מתקשה להשיג מרכיב גלם עם תעודת כשרו ת, האם לסוכנות יש את המשאבים שיעזרו לך לאתר מקור קביל למרכיב זה? כשאתה מתקשר עם שאלה או מגיש רכיב חדש לאישור, האם אתה מקבל תשובה תוך זמן סביר?

אם מרכיב שמגיע ממקום מרוחק דורש אימות, האם לסוכנות יש מומחי כשרות בכל העולם שיכולים לבדוק את המפעל בקלות? או שהם צריכים לבקר בעצמם את המפעלי ם הרחוקים, להגדיל את העלות ולעכב את הייצור?

אם ללקוח שלך יש בעיה במעמד הכשר של מרכיב, האם הסוכנות תציע את עצמה ליצור קשר עם הרב שמאשר את המוצר כדי לפתור אי הבנות או ש תעשה את עבודתה שהמוצר שלך יעמו ד בכל דרישות הכשרות של הלקוח שלך?

האם הסוכנות מוכנה לסייע לך בטיפים לשיווק? האם זה עוזר לך להציג את המוצר שלך בפני צרכנים למוצרים כשרים? או שמא היא מציעה שמות של מפיצים המכירים את השוק הכשר?

אילו כישורים הם יכולים להציע לך?

חשוב לחקור א ת רמת המיומנויות והידע שיש לסוכנויות בנושא הענף המדובר. לדוגמא, אם אתה מייצר מוצרים כימיים כמו מלח לימון או חומצת אמינו, עליך לוודא שהרב שמבצע את הביקור הראשוני במפעל מכיר תסיסה תעשייתית. אחרת, חוסר הידע יפריע לנוהל החלק של האישור.

רבנים המציעים הסמכה למחלבות, מפעלי שתייה, מאפיות, פעולות שימור וכו’ נדרשים להבנה בסיסית של הטכנולוגיה והמערכות הנפוצות בכל אח ת מהתעשיו ת הללו. רבנים מסוימים, שאינם בעלי ניסיון בענף שהם מאשרים, אוסרים בטעות על שימוש בנהלים או רכיבים חדשים, אשר אינם משפיעים על מצבו הכשר של המוצר הסופי.

אלה סוג השאלות שעליך לשאול כדי להכריע אם הסוכנות באמת רצינית ביחס לשירות לחברות אותן היא מאשרת. בקש מהרב רשימה המפרטת את כל החברות שיש בהן הסמכה בפרט מטעם סוכנות זו. לאחר מכן בצע שיחות טלפון כדי לברר אם חברות אחרות מרוצות מרמ ת השירות שקיבלו.

תנאי משא ומתן

דבר שאולי לא כל כך ברור מאליו במשא ומתן על תנאי ההסמכה הכשרה, אך עלול להפוך לדאגה רצינית בהמשך, הוא הצורך לדעת מראש אם ספקים של חומרי גלם נדרשים לתעודת כשרות. אם כבר יש להם אישור, האם הוא אמין? למרות שברוב המקרים סוכנויות מהימנות מקבלות אישורים של סוכנויות מהימנות אחרות, ישנם מספר חריגים לכלל זה.
עליך להיות מוכן למקרה שאחד הספקים שלך יתקל בבעיה כלשהי. זכותך לסמוך על סוכנות ההסמכה להיות כנה לחלוטין ולהציע הסבר רציונלי אם היא תדחה חלק מהספקים שלך. אם הם לא מצליחים לתת לך הסבר משכנע, זה עשוי לאותת לך שעליך להתחיל לחפש עזרה במקום אחר.

עמלות

לגבי עמלות שניגבו ת עבור פיקוח כשרות, ישנם מספר הבדלים משמעותיים, אפילו בקרב סוכנויות גדולות ומוכרות. כדאי לקחת את הזמן והמאמץ הדרושים להבנת המבנה
המסוים של העמלות.

מומלץ לקבל הצעות מחיר מסוכנויות שונות. שאל מראש בנוגע לחיובים שנתיים, החזר נסיעות, חיובים ליום אם נדרש,וחיובים ראשוניים לבדיקה. אנו מתנגדים בתוקף לחיובי
העמלות על ידי ההסמכה הכשרה המסתמכים על היקף המכירות. דעתנו היא שבמקרה כזה סוכנות ההסמכה הופכת להיות השותף שלך והיא ‘הסמכה עצמית’ שלא נראית מתאימה לנו.

אם אתה רואה שהצעת המחיר אינה סבירה, נסה להשתמש בכישורי המשא ומתן שלך. בתנאים מסוימים סוכנויות מוכנות להפחית את החיובים הרגילים שלהן לפרק זמן. יתכן שהם
נותנים לך את האפשרות לנסות את השוק הכשר ואז להחליט אם אתה מעוניין בהסמכה.

בקצרה, ברצוננו לחזור ולהדגיש את חשיבות הכנת ההכנות הנדרשות. לפני שתקבל חוזה עם סוכנות להסמכה כשרה, חיוני שתבין את ההיבטים החיוביים והשליליים של אותה סוכנות. אם בעת חתימת הסכם ההסמכה אתה מרגיש שאתה הופך לחלק ממשפחת הכשרות ושהם הולכים לעבוד עבורך, פירוש הדבר שקיבלת את ההחלטה הנכונה.